czerwca 07, 2019

Sztuka Kobiecości




Hej! Porwę Was dzisiaj w świat mojej fotograficznej bajki.
 Bajki o "Sztuce Kobiecości", czyli jak według mnie wygląda bycie kobietą ... ;)




     Jak pewnie większa część z Was, osób które tu mnie oglądają, bądź na moim instagramie prywatnym, lub firmowym,  zapewne wiecie, że uczęszczam do szkoły fotograficznej, właściwie jestem już prawie jej absolwentką. Dziś chciałabym się podzielić z Wami moim projektem życia, który tworzyłam przez ostatni czas, dlatego też zaniedbałam nieco moje sociale. Mało dodawałam czegokolwiek, gdziekolwiek. Myślę, że teraz dużo bardziej mnie zrozumiecie :). Wernisaż mojej wystawy odbył się 05/06/2019 r. tworzę ten wpis dla każdego, kto nie mógł spędzić tego dnia ze mną.



______________________________________________




SZTUKA KOBIECOŚCI to projekt przedstawiających stereotypy, którymi owiane są kobiety. Bycie kobietą w dzisiejszych, bardzo wymagających czasach to nie lada wyczyn. Każdego dnia życie stawia przed nimi masę wyzwań, którym dzielnie muszą stawiać czoła.  Zaczynając od tego, że przecież, pomimo pełnej szafy wszelakich ubrań, one i tak nigdy nie mają co na siebie włożyć, poprzez ich uroczą niezdarność i niezwykłą delikatność, kończąc na ogromnej ilości obowiązków związanych z  domowym ogniskiem i nimi samymi, które zawsze pozostają na ich głowach. Takie problemy w kontekście dzisiejszego świata stawiają kobiecość w zupełnie innym świetle, podnoszą ją do rangi sztuki, z którą muszą się mierzyć przez całe swoje życie.

Każda praca została wykonana w studiu fotograficznym w oparciu o odpowieni dobór koloru tła, do zaistniałego problemu przedstawionego na poszczególnych zdjęciach. Chciałam aby zarówno makijaż, strój oraz poza modelki narzucała widzowi sposób odbioru zdjęcia, tym samym namawiając go do głębszej jego analizy. W niektórych przypadkach zastosowałam zabieg wyolbrzymienia, przekoloryzowania danego stereotypu, którym obarczona jest kobieta. Było to celowe zagranie z mojej strony, aby dodać pozytywnego wydźwięku całemu temu cyklowi fotograficznemu. Zależało mi na tym, aby pomimo poruszenia tak delikatnego, a zarazem ważnego w dzisiejszych czasach tematu, został on wykonany bardzo lekko i  zabawnie, żeby nie męczył widza, a zachęcał go do zapoznania się z całą historią zawartą we wszystkich 8 fotografiach. Dodatkowo projekt ten jest bardzo bliski memu sercu, ponieważ dzięki takiej formie artystycznego wyrazu mogę zawrzeć  w nim zarówno cząstkę siebie, swoich odczuć i przemyśleń związanych z tematyką cyklu, jak również przedstawić swoją wersję mojej ulubionej dziedziny fotograficznej jaką jest portret, beauty czy fashion.  W postprodukcji zastosowałam delikatny retusz skóry modelek oraz przygasiłam nieco kolory, aby żaden z nich nie był tym dominującym.

Tytuł mojego projektu to „Sztuka kobiecości”, który ma na celu przyciągnąć i zachęcić odbiorcę do czytania całego dzieła poprzez wzbudzenie w nim ciekawości nie do końca jasnym przekazem zestawionych ze sobą obu wybranych przeze mnie słów. Zdecydowałam się na niego ze względu na to, że mi jako kobiecie temat kobiecości jest najbliższy oraz dlatego, że fascynuje mnie fotografia kobiet, łapanie ich emocji w niezwykłych kadrach oraz odkrywanie kolejnej z miliona twarzy, które skrywają w swoich wnętrzach.


______________________________________________



Chciałabym bardzo, bardzo podziękować wszystkim osobom, które współtworzyły ze mną ten projekt.





NIEZDECYDOWANA
mod: Zosia Krupa / @zkx1814 / @noblessemodels





SUBTELNA


mod: Anna Kotlarska / @an675
mua: Patrycja Drab / @drabk_a
kwiaty: Sylwia Wygaś / @queenofflowers_florystyka
Kwiaciarnia  Queen of flowers 





BEZTROSKA


mod: Matylda Claire / @mclaire4you
mua: Kamila Gastoł / @k.gastol.makeup
stylistka: Magdalena Zając / @mdjzajac





DUŻO NA GŁOWIE


mod: Laura Wojewoda / @laurawojewoda
mua & hair : Marta Gawłowska / @gawlowska.hairartist 
Salon: Cattleya Instytut pięknego ciała i włosów, Kraków





SILNA I KOBIECA, ZAWSZE!


mua: Patrycja Drab / @drabk_a






CHODZĄCA INFORMACJA



mod: Monika Hendzel / @mojaa123
mua: Karolina Karmelita / @karolina_karmelita1992






PEWNA SIEBIE I WYNIOSŁA


mod: Joanna Stępień / @in_coognito  & @joannaes.visual
mua: Paulina Dąbek / @paulina.dabek





Z CHARAKTEREM


mod: Katarzyna Drożdż / @drozdz_katarzyna
mua: Kamila Gastoł / @k.gastol.makeup





__________________________________________




Było mi ogromie miło. Dziękuję za uwagę i dla chętnych wrzucam nieco zdjęć z samego wernisażu :)


















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2017 Ilona Faber Fotografia